بتن کن و چکش تخریب

بتن کن و چکش تخریب یا پیکور چیست؟

 گاهی در زمان اجرای یک سازه نیاز است که برخی از قسمت‌ ها به شکل موضعی مورد تخریب قرار گیرند، مانند زمان نصب درب و پنجره ها در دیوار های بتنی که باید به جهت نصب قاب، قسمتی از دیوار از قبل ریخته شده را تخریب کرد.

در بتن با یک ابزار چرخشی سر و کار داریم دریل بتن کن از جمله ابزار های برقی قدرتمند است که می تواند همراه با سرعت و قدرتی بالا مته ای را به گردش درآورد، به گونه ‌ای که این مته به راحتی می‌ تواند دردیوار های بتنی نفوذ کند. مواقعی وجود دارد که یک دریل معمولی به کار نمی‌آید، به عنوان مثال، وقتی شما نیاز به سوارخ کردن بتن دارید، به یک ابزار تخصصی‌تر نیاز دارید. این زمانی است که شما می‌توانید یک بتن کن  را انتخاب کنید.

با دریل بتن کن می توان سوراخ های بزرگ و طولانی در دل دیوار های بتنی ایجاد کرد. سوراخ هایی که با هدف عبور انواع لوله ها و داکت ها در دل سازه های بتنی کنده می شوند. بتن کن همان‌طور که از نامش پیدا است، برای سوراخ کردن بتن استفاده می‌شود. در این نوع دریل، پیستون در یک سیلندر سوار می‌شود و هنگام حرکت به جلو فشار هوا ایجاد می‌کند، این فشار هوا است که در واقع مکانیسم چکش را به حرکت در می‌آورد. بتن کن‌ها قدرت بیشتری نسبت به دریل‌های چکشی دارند. آن‌ها بسیار بادوام و ابزاری مناسب برای برای کارهای سنگین هستند. یک مزیت بزرگ دیگر این است که اکثر بتن کن‌ها دارای سه تنظیم مختلف اعم از حالت مته، مته چکشی یا فقط چکش هستند، بنابراین می‌توانند حتی برای کاربردهای سبک نیز مورد استفاده قرار گیرند.

بتن کن استرانگ در دو مدل تک کاره و دو کاره به بازار عرضه شده است

دریل های برقی استرانگ

بتن کن دو کاره استرانگ

در مدل دوکاره بتن کن استرانگ دستگاه قابلیت تخریب و سوراخکاری توامان را دارد و از این نظر این نوع بتن کن بهترین و کاربردی ترین ابزار در این سطح در بازار میباشد که علاوه بر حالت تخریب شما میتوانید در سوراخکاری و تخریب موضعی نیز از آن استفاده کنید.

بتن کن تک کاره استرانگ

در بتن کن تک کاره فقط جهت تخریب موضعی و کلی سطوح مختلف میتوان از آن استفاده کرد

انواع دریل بتن کن

برحسب وزن و سیستم قلم‌گیر به انواع بتن کن چهار شیار، پنج شیار و ستاره ای تقسیم می‌شود.

مقدار شیار بالاتر نشان از بیشتر بودن قطر قلم و استفاده در کارهای سنگین‌تر است.

به طور عمده در کارهای نصب و تأسیسات که نیاز به سوراخ کاری و کندن سطح بتن است، استفاده می‌شود.

SDS PLUS اس دی اس پلاس چهار شیار

SDS MAX اس دی اس مکس پنج شیار

قیمت بتن کن در این دو دسته بندی بسیار متنوع و متفاوت خواهد شد

تمامی دریل های بتن کن از سیستم ضربه نیز بهره ‌مند هستند و این ضربه ‌ها در مدل ‌های قویتر، شرایط سنگین تری را بر دیوار تحمیل می کنند. از این رو این ضربه ها می توانند تاثیرات بسیار نامطلوبی بر اپراتور داشته باشند. به همین دلیل در بتن کن استرانگ و چکش تخریب استرانگ حالت ضربه گیری موتور و دسته طراحی شده تا اپراتور به راحتی از آن استفاده کند.

چکش تخریب یا پیکور (هیلتی)

چکش تخریب و بتنکن استرانگ

موارد استفاده چکش تخریب یا پیکور

تخریب انواع فونداسیون سطوح سیمانی بتنی، دیوار ها، سازه های غیرفلزی، پی ها، آسفالت ها و حتی صخره ها ی سنگی چکش تخریب با یک فرآیند ضربه‌ ای عملیات تخریب را انجام می ‌دهد. نوعی سیستم مکانیکی که می تواند نیرو های گردشی موتور های الکتریکی را تبدیل به یک نیروی ضربه ای با فرکانس بسیار بالا و قدرتمند نماید.

نحوه انتخاب چکش تخریب یا بتن کن:

شما میتوانید براساس کاربردی که دستگاه دارد و میزان قدرت و ویژگی -نوع مته و قلم و قیمت مناسب چکش تخریب و یا بتن کن خود را انتخاب نمایید.

کیفیت بالای قطعات، داشتن سیستم ضد لرزش، داشتن ضربه زن گیربکسی، دنده‌های مرغوب، طول مدت ضمانت‌نامه‌ی کالا، امور مشتریان و همین‌طور متعلقات موجود در جعبه در کنار استاندار کیفی همگی از مواردی است که در انتخاب چکش تخریب تاثیر داشته و باید در هنگام خرید به آن توجه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *