گرد برهای استرانگ

راهنمای استفاده صحیح از اره گرد بر

چک لیست الزامات

  • هنگام کار، دستگاه را با دو دست نگهدارید
  • هیچگاه دست با انگشتان خود را پشت اره قرار ندهید
  • هرگز به اره فشار نیاورید. فشار بیش از حد موجب غیر یکنواختی برش شده و باعث پس زدن احتمالی دستگاه می گردد
  • همواره اره را به سمت جلو با سرعتی یکنواخت حرکت دهید
  • هنگام برش چوب های ضخیم و الوار دقت بیشتری به خرج دهید از بریدن میخ منگنه ها خودداری نمایید.
  • قبل از بریدن الوار به در آوردن تمام میخ ها و منگنه ها اقدام کنید
  • هنگام برشکاری سیم دستگاه را در جایی امن جمع کنید تا به طور اتفاقی بریده نشود
  • دستگاه دارای یکدسته در جلو و یک دسته در عقب است که هنگام کار باید مطابق شکل مقابل گرفته شوند
  • هنگام برشکاری، بخش بهن تر دستگاه را روی قسمت حمایت شده قطعه قرار دهید تا از سقوط ناگهانی دستگاه به دلیل جدا شدن بخش بریده شده کار جلوگیری شود هرگز برای نگه داشتن قطعات کوچک، آنها را با دست نگه ندارید .
  • هرگز دستگاه را به طور بر عکس نگرفته و با آن کار نکنید
  • پیش از پایین آوردن دستگاه مطمئن شوید که حفاظ زبرین دستگاه بسته است و نبغه كاعه هشدار پس از تنظیم عمق برش همواره اهرم را محکم ببندید. .. ابتدا اهرم قرار گرفته بر روی نشانگر عمق را شل کنید و پابه را به سمت بالا یا پایین ! ببرید. در عمق دلخواه پایه را با محکم کردن اهرم ثابت نماید.

شرایط نگهداری اره گردبر

استفاده از اره گردبر در شرایط مختلف

برای داشتن برش هایی تیزتر و مطمئن تر، عمق برش را به گونه ای تنظیم کند که بیش از یک دانه از نبغه در زبر قطعه کار فرار نگیرد. تنظیم درست عمق برش می تواند خطر پس زدن دستگاه را کاهش دهد.

برای نصب پا جدا کردن تیغه از آچار قرار داده شده در جعبه دستگاه استفاده کنید.

برای درآوردن تیغه ابتدا فلنچ بیرونی را با آچار بگیرید تا نچرخد. سپس با آچار آلن مهره روی فلنج را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شوه. مهره را به همراه تیغه و فلنج در آورید.

نصب تیغه اره گردبر

برای نصب تیغه نیز مراحل ذکر شده در بالا را برعکس انجام دهید. فقط دقت کنید که مهره را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا محکم شود.

هنگام تعویض تیغه حفاظ بالا و پایین را تمیز کنید تا از غبارهای انباشته پاک شوند.

روش کار با دستگاه اره گردبر بر استرانگ

ابزار را محکم در دست بگیرید. بر روی دستگاه یک دسته در جلو و یک بسته در مشب تعبیه شده است. برای بهتر کرفتن ابزار، هنگام کار هر دو دسته را بگیرید. اگر با هر دو دست ابزار را بگیرید، خطر بروز آسیب های فردی از بین می رود.

پایه را بر روی قطعه کار طوری قرار دهید که تیغه با قطعه تماس نداشته باشد. آنگاه دستگاه را روشن کنید و منتظر شوید تا تیغه به حداکثر سرعت خود برسد به آرامی ابزار را به طرف جلو بر روی قطعه کار حرکت دهید و به آرامی عملیات برش را انجام دهید.

برای داشتن برش های تمیز، دستگاه را صاف و با سرعتی یکنواخت حرکت دهید. اگر برش ها بر رو مسیری که می خواستید قرار نگرفت، سعی نکنید که دستگاه را با زور بر روی خط برش حرکت دهید این کار باعث خم شدن تیغه پس زدن آن و بروز صدمات جسمی به کاربر می شود. .. برای این کار ابتدا سوییچ را آزاد کنید و منتظر شوید تا تیغه متوقف شود آنگاه دستگاه را از درون قطعه کار در آورید. سپس دستگاه را بر روی خط برش دلخواه خودتان قرار دهید و دوباره شروع به برشکاری نمایید. هنگام کار زیاد به دستگاه نزدیک نشوید و برای جلوگیری از پرتاب براده های قطعه کار از محافظ چشم استفاده کنید.

تعویض ذغال دستگاه اره گرد بر استرانگ

به طور مرتب ذغال های دستگاه را کنترل و تعویض کنید. تا زبر ۵ میلیمتر نشود در صورتی که ذغال ها به مرور زمان خورده شد باید آنها را تعویض نمایید.

قبل از انجام هرگونه عمل نگهداری مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و از پریز کشیده شده است.

ذغال ها باید تمیز و آزادانه در جا ذغالی حرکت کنند. از ذغال های یکسان نیز استفاده کنید.

با آچار پیچ گوشتی در پوش ذغال را بردارید. ذغال های کهنه را بیرون بیاورید و ذغال های جدید را جایگزین کنید و در پوش ذغال را در جای خود مجددا قرار دهید پس از تعویض ذغال ها، دستگاه را روشن کنید و بگذارید دستگاه ده دقیقه بدون بار کار کند.

عملکرد دستگاه را هنگام چرخش و ترمز دستگاه را با آزاد کردن سوییج امتحان کنید. در صورت نقص عملکرد ترمز به یکی از نمایندهای خدمات پس از فروش استرانگ مراجعه کنید.

کلیه تعمیرات و تنظیمات باید توسط کارشناسان واحد خدمات پس از فروش استرانگ صورت گیردعدم توجه به دستور العملهای موجود در این دفترچه باعث خسارت و همچنين ابطال گارانتی میشود.

نکات ایمنی استفاده از اره گردبر

دستورالعمل های ذیل به منظور حفظ ایمنی کاربر هنگام استفاده از دستگاه اره گرد برضروری است:

از طریقه کنترل و استفاده صحیح از دستگاه و همچنین چگونگی توقف آن در موارد اضطراری پیش از راه اندازی آشنا شوید. دستگاه باید پیش از استفاده به طور صحیح راه اندازی شود برچسب های هشدار دیگری نیز روی دستگاه نصب شده که هنگام استفاده حتما باید مدنظر قرار گیرند

پیشگیری از حوادث احتمالی تا حد زیادی به آگاهی، احتیاط و استفاده درست کاربر و نگهداری مناسب دستگاه بستگی دارد هرگز دستگاه را هنگام کار رها نکنید.

ابزار را دور از دسترس کودکان و حیوانات قرار دهید افراد نا آشنا به عملکرد ابزار، کودکان و افرادی که از داروهای آرام بخش استفاده کرده اند به هیچ عنوان نباید از دستگاه استفاده کنند.

اطمینان حاصل کنید قبل از استفاده که تمام لوازم ایمنی و حفالتی نصب شده و به خوبی کار می کنند نقص در عملکرد هر یک از آنها میتواند صدمات جبران ناپذیری بزند.

هرگز از دستگاه در صورتی که لوازم ایمنی و حفاظتی آن نظیر حفاظ متحرک کار نمی کنند استفاده نکنید.

در بازدیدهای دوره ای از سفت بودن پیچ و مهره های دستگاه اطمینان حاصل کنید در صورت نقص در عملکرد با ایمنی توسط کارشناس خبره آنها را تعمیر یا تعویض نمایید.

هنگام استفاده از دستگاه، از لباس مناسب استفاده کنید و از پوشیدن لباس های گشاد همراه داشتن زیور آلات اجتناب کنی از لباس کار مناسب استفاده کنید.

ترجیحا پاهای خود را به منظور جلوگیری از پرتاب براده احتمالی بپوشانید. هنگامی که پا برهنه هستید یا صندل بوشیده اید از دستگاه استفاده نکنید.

دسته های دستگاه را خشک تمیز و عاری از هرگونه روغن و چربی نگه دارید از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید، عینک و دستکش محافظ بپوشید و هنگام برشکاری جلوی دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید در صورت نیاز، از کفش ها با چکمه های ضد لغزش به همراه کلاه ایمنی و کوش کیر استفاده کنید هنگام استفاده از دستگاه به طور صحیح بایستید و در تمام زمان کار با ابزار تعادل خود را حفظ کنید.

محیط کار را تمیز نگه دارید. چرا که فضای به هم ریخته می تواند منجر به صدمه و جراحت شود.

به دستگاه فشار بیش از حد وارد نکنید در نور مناسب با دستگاه کار کنید.

هنگامی که نور کافی وجود ندارد به هیچ وجه از دستگاه استفاده نکنید به دستگاه ضربه نزنید و آن را نیندازید.

قبل از زدن دو شاخه دستگاه به پریز برق مطمئن شوید که ولتاز برق متناسب با ولتاژ قید شده در دفترچه راهنما باشد تماس با قسمت های الکتریکی دستگاه می تواند موجب بروز شوک الکتریکی با سوختگی شود.

هرگز دستگاه را با کشیدن کابل آن حرکت ندهید از کابل دستگاه در برابر گرما چربی، سطوح نوک تیز یا اجزای متحرک حفاظت کنید.

همیشه مسیر اتصال سیم به دستگاه را امن نگه دارید.

هرگز دستگاه را در نزدیکی مواد قابل اشتعال قرار ندهید قبل از کشیدن دوشاخه از پریز برق دستگاه را خاموش کنید پیش از انتقال دستگاه به محل دیگر آن را از پریز برق بکشید.

در هوای بارانی و فضاهای مرطوب با دستگاه کار نکنید محیط کار را روشن و خشک نگه دارید.

از خیس شدن دستگاه جلوگیری کنید. در طول شب دستگاه را در محیط باز نگذارید.

کابل برق دستگاه باید مدام مورد بررسی قرار گیرد و در صورت آسیب دیدن و پارگی توسط مراکز خدمات معتبر رفع عیب گردد در صورت کاربرد دستگاه در محیط باز، از سیم سیارهای استاندارد و مناسب استفاده شود و از گذاشتن دستگاه بر روی سطوح خیس با و یا نزدیک مواد قابل اشتعال اجتناب گردد.

قبل از زدن دوشاخه به پریز مطمئن شوید که کلید روشن / خاموش دستگاه در حالت خاموش باشد تا با زدن دستگاه به برق ناگهان شروع به کار نکند هرگونه آچار تنظیم را قبل از روشن کردن دستگاه از آن جدا کنید در صورت خراب بودن کلید روشن خاموش هرگز از دستگاه استفاده نکنید.

هشدار: هنگام استفاده از دستگاه ممکن است براده های شیمیایی سرطانزا در هوا پخش شوند. برخی از این مواد شیمیایی عبارتند ! از سرب موجود در رنگ روی سطوح، سیلیکای کریستالین موجود در آجر، سیمان و دیگر مصالح ساختمانی، آرستیک و کروم موجود در تبر آهن و دیگر مواد شیمیایی خطرناک برای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی، در فضاهای دارای تهویه از دستگاه استفاده کنید و حتما هنگام استفاده از دستگاه ماسک ایمنی بزنید و پس از تماس دستگاه یا جسم خارجی، آن را از جهت آسیب و صدمه احتمالی مورد بررسی قرار دهید.

در صورت لرزش غیر معمول دستگاه آن را خاموش کنید و آن را عیب بابی کنید. معمولا لرزش دستگاه نشانه وجود مشکل فنی است. قبل از انجام هرگونه عملیات نگهداری، دستگاه را خاموش کرده و از توقف کامل آن اطمینان حاصل کنید

تغییرات محسوس دمایی می تواند موجب انقباض و انبساط بخش های حساس دستگاه شود. از این رو به دستگاه زمان بدهید تا با دمای جدید تطبیق پیدا کند. . ” ..

هرگز اجازه ندهید آشنایی نان با دستگاه باعث شود هشدارهای ایمنی را نادیده بگیرید

در صورت استفاده غیر ایمن و نادرست ممکن است آسیب های جدی به کاربر وارد شود دستان خود را از ناحیه برش دور نگه دارید و با یک دست همواره دسته کمکی را نگه دارید. بدن خود را در یک طرف دستگاه قراردهید و از قرار گرفتن پشت دستگاه اجتناب کنید.

در این صورت ممکن است هنگام کد زدن دستگاه آسیب ببینید از قسمت زیر قلعه کار مشغول برش نشوید.

در این صورت حفاظ دستگاه نمی تواند از شما محافظت کند –

هرگز سعی نکنید هنگامی که دستگاه مشغول به کار است قطعه بریده شده را از آن جدا کنید تیغه ها پس از خاموش کردن دستگاه بسرعت متوف نمی شوند لذا برای جدا نمودن قطعه کار سبر کنید تا تیغه ها کامل بایستند.

حفاظ پایین دستگاه را از جهت درست بسته شدن کنترل کنیل از دستگاه هنگامی که حفاظ پایین نمی تواند آزادانه حرکت کند و سریع بسته شود، استفاده نکنید . هرگز حفاظ پایین دستگاه را در حالت باز قرار ندهید..:..

در صورت افتادن اتفاقی دستگاه از روی ارتفاع ممکن است حفاظ پایینی آن خم شود. حفاظ زیرین را ابتدا بالا بیاورید و مطمئن شوید که .آزادانه حرکت می کند و هنگام حرکت با تیغه با اجزای دیگر دستگاه تماس ندارد کارکرد و وضعیت فنر حفاظ زیرین دستگاه را کنترل کنید.

اگر حفاظ و فنر به خوبی کار نکنند باید قبل از استفاده سرویس شونده حفاظ زیرین دستگاه ممکن است به دلیل خرابی یا باقی ماندن چسبندگی با انباشته شدن کثیفی بر روی آن به کندی حرکت کند.

همواره پیش از پایین آوردن تیغه بر روی قطعه کار بررسی کنید که حفاظ زیرین دستگاه تیغه را پوشانده باشد. تیغه بدون محافظ می تواند باعث شود که اره به عقب حرکت کند و هر آنچه را که در سر راه قرار دارد ببرد

هرگز قطعه کار را هنگام برش بین پا با دستان خود قرار ندهید.

همیشه سعی کنید تماس بدنی خود را با قطعه کار هنگام برش به حداقل برسانید.

با این دستگاه بر روی سطوح عایق کار کنید. در صورت لخت بودن یا لخت شدن سیم دستگاه ممکن است قسمت های فلزی دستگاه اتصال کرده و خطر برق گرفتگی کاربر را تهدید کند. همواره از تیغه هایی با اندازه و شکل مناسب استفاده کنید.

استفاده از اره گردبر

دلایل پس زدن دستگاه و پیشگیری های مرتبط

پس زدن دستگاه عکس العملی است که ناشی از گیر کردن با خمیده شدن تیغه در قطعه کار است که باعث می شود تیغه به طور کنترل نشده از قطعه بیرون پریده و بسمت کاربر پرتاب شود.

پس زدن دستگاه، نتیجه استفاده از دستگاه در شرایط نادرست است. برای پیشگیری از پس زدن دستگاه آن را با هر دو دست محکم بگیرید و بدن و دست های خود را در حالتی قرار دهید که در برابر پس زدن دستگاه مقاومت کنده هنگام راه اندازی مجدد دستگاه مراقب باشید که تیغه داخل قطعه کار نباشد. قطعه ها و ورقه های بزرگ را هنگام کار به خوبی حمایت کنید.

معمولا وسط قطعه های بزرگ و سنگین شکم می دهند برای جلوگیری از خم شدن قطعه، زیر قسمت برش را با قراردادن تخته محکم نمایید هنگامی که تیغه خم می شود با در قطعه گیر می کند، ابتدا ماشه را رها کنید و بگذارید تیغه داخل قطعه متوقف شود هرگز تلاش نکنید که تبعه را در حالی که در حال حرکت است از قطعه کار جدا کنید.

هنگام راه اندازی دستگاه در حالی که نیغه داخل قطعه کار قرار دارد مراقب باشید که دندانه با قطعه در تماس نباشد.

” از تیغه های خراب با کند استفاده نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *